viernes, 19 de septiembre de 2014

La enseñanza de la Filosofía

Como creéis  que se debería enseñar filosofía en el Bachillerato. Ese es el tema de debate que nos sugiere la REF (Red Española de Filosofía). En momentos de cambio hay que aprovechar para hacer propuestas. Quizás alguna sea tenida en cuenta. El documento que nos proponen para debatir tiene ya muchas posibilidades. Podéis echarle un ojo en:
http://refsecundaria.blogspot.com.es/2013/03/documento-de-trabajo-como-queremos.html 

Os dejo con algunas cuestiones para la reflexión:

  • ¿Debe existir una materia que tenga como objetivo conocer la historia del pensamiento occidental y sus principales sistemas?
  • ¿Deberiamos leer libros completos mejor que fragmentos, aunque esos  significara leer a menos autores?
  • ¿Deberiamos leer clásicos o mejor autores contemporáneos?
  • ¿Cuál crees que es la competencia que desarrolla la materia de filosofía?
  • ¿Crees que es importante o que debería dedicarse ese tiempo a otra cosa?
Entre los contenidos que deberían tratarse en la materia de Introducion a la Filosofía ¿cuáles son segun tu los más relevantes?: 
  • El problema de la verdad y el conocimiento  científico
  • El problema del conocimiento y el  funcionamiento de la mente
  • La definición de ser humano
  • El problema de la libertad
  • La argumentación sobre la existencia de Dios
  • Las normas del comportamiento moral




2 comentarios:

  1. [opinión totalmente persoal e ao mellor pouco extrapolable]
    Eu creo que a filosofía desenvolve dúas competencias fundamentais para ser un bo cidadán, unha boa persoa e un bo profesional, a capacidade de realizar unha crítica constructiva, de dubidar sempre de todo, incluso dun mesmo, e a capacidade de abstracción.
    Creo que é unha materia que tomada en serio, debería provocar no alumno o inicio dun proceso de introspección ao final do cal este é capaz de establecer un sistema de valores na súa vida (chegar un mesmo á pregunta de:"o que eu fago gustaríame que fora unha norma universal? e a poder actuar a partir dese momento tendo sempre esa pregunta na cabeza, ainda que a veces a incumplas polo menos tela aí e eres consciente do "erro"). Tampouco me empeñaría en profundizar moito máis na moral.
    Para un estudante de ciencias é unha materia fundamental e é unha mágoa que non haxa tempo para estudar máis a filosofía da ciencia (creo que máis bioética no currículum podería estar ben). Persoalmente penso que a escolla actual de textos é bastante decente, pero tamén é interesante ler algún libro non moi extenso ou algún anaco dalgún.
    Estaría moi ben que se tratara o tema do poder da información (estiven vendo o outro día unha entrevista con Zizek e Assange interesante, deixando á marxe que son un par de freaks, dinse cousas útiles para entender o mundo actual). Por exemplo falar de Chomsky ou Onfray penso que podería ser divertido. O sistema das películas funciona MOI ben e creo que a orientación da materia debería de tirar máis por ahí. Contidos máis relevantes para min os 4 primeiros (quizais o da definición de ser humano un pouco máis secundario).
    Os clásicos son importantes, todo remata sempre outra vez en Platón e Aristóteles e non me arrepinto para nada de adicarlle o tempo que lle adiquei a todas aquelas palabas en grego que ao principio parecían extraterrestres. A día de hoxe cando discuto con algúns compañeiros sobre cuestións destas filosóficas a conversa remata nos clásicos, son precisos.

    PD: sei que non respondo a todo pero foron así unhas pinceladas de como concibo eu persoalmente a materia :)

    ResponderEliminar
  2. Muchas felicidades por quedar finalista! :) Un blog muy interesante. ¡Ánimos! :)

    ResponderEliminar